Ubud - laatste dag

6 april 2017 - Ubud, Indonesië

Vanmorgen hebben we lekker bij ons bungalowtje geluierd. Eerst weer wat regen gehad en wat klappen onweer en daarna werd het droog. De zon wilde er niet echt doorkomen, maar de temperatuur was goed, dus lekker bij het zwembad gelegen, in de mooie oerwoudachtige tuin. Als je rustig op je bedje blijft liggen, komt er van alles voorbij, prachtige vlinders, soms hele grote, maar ook salamanders.

Vanmiddag zijn we naar Ubud gegaan en hebben daar nog een mooie tempel bezocht waar we nog niet eerder geweest waren. Daarna hebben we nog even in de paleistempel gekeken, altijd mooi. Het was wel erg druk in Ubud. Uiteraard mag een bezoekje aan de markt voor wat koopjes niet ontbreken. In de stad zagen we verschillende groepjes Barong dansen. Dat is onderdeel van de ceremonie van gisteren. Dan komt er een groepje jongens voorbij, allemaal in dezelfde sarong gekleed en ze maken veel herrie, ze slaan op trommels en op een gong. Er zitten ook een paar jongens in een soort drakenpak, en die draak slingert van links naar rechts. Erg leuk om te zien.

Op onze laatste dag hebben we ons nog 1x op een lekkere Balinese massage getrakteerd. We barsten allebei van de spierpijn van het traplopen van gisteren, dus het was af en toe nogal pijnlijk, maar hopelijk helpt het ook. Daarna hebben we nog lekker gegeten en zijn we weer terug naar ons bungalowtje gegaan. Het zit er bijna op, morgenochtend nog even lekker bij het zwembad liggen en dan haalt Wayan ons op morgenmiddag op en vliegen we rond 18.30 uur (jullie tijd 12.30 uur) weer naar huis en hopen zaterdag om 07.50 uur te landen. We kunnen weer terugkijken op een hele mooie vakantie, ondanks het minder goede weer, we hebben bijna elke dag wel regen gehad. Ondanks dat hebben we weer volop genoten van dit heerlijke land, van de mensen, het eten, het overdragen van de schoolspullen en kinderkleding, de bijzondere ceremonie, het snorkelen, het raften, de heerlijke hotelletjes enz. enz.

Bedankt voor lezen van dit blog en het geven van jullie reacties!

Groetjes en liefs van Aart-Jan en Maja

1. Marie-José:
    6 april 2017
    Wat een prachtige verhalen en foto's. Geniet nog heel even en alvast een hele goede terugreis toegewenst. Hoop jullie gauw weer te zien. Liefs van ons. Xxx
  2. Greet:
    Goede reis naar huis !!
    En heerlijk weer alle herinneringen aan deze fijne vakantie
    Kunnen jullie weer even op teren !!
    Zowiezo tot september Hi Hi xxxxxxxxx
  3. Jannie:
    6 april 2017
    wat gaat de tijd snel, jullie hebben heel veel meegemaakt en genoten begrijpen we uit de verhalen en foto's die zijn prachtig ,nu een lange reis retour naar holland, en dan genieten van je kleinzoon en de hond, nu nog even rustig zwemmen en dan is het over voor deze keer, we wensen jullie welkom thuis na een goede reis, liefs van piet en jannie.
  4. Ank:
    6 april 2017
    Geniet nog van jullie laatste dag. Veilige terugreis.
  5. Mady Kelder:
    6 april 2017
    Lieve Maja En.Aart Jan, er rest jullie nog een laatste dag , maar waar je heerlijk op kunt terugkijken zijn de prachtige geweldige foto's en jullie herinneringen aan deze fantastische trip.Dr zat weer vanalles in.En dan de geweldige verslagen, die je schreef Maja.We hebben er van genoten en t was soms net of we erbij waren.Wij wensen jullie een veilige rustige terugreis toe en nogmaals: bedankt.lieve Maja en A.J.xxx
  6. Irma:
    6 april 2017
    Leuk was het weer om jullie te volgen. Misschien volgend jaar later heb je misschien drogere dagen. Wij gaan 16mei weer die kant op.goede vlucht terug.
  7. Dinie:
    6 april 2017
    Wat een prachtige verhalen en wat hebben jullie weer veel ervaringen opgedaan. De foto's van alle kinderen, geweldig!
    Een goede reis terug. Gerrit en Dinie
  8. Christiene:
    6 april 2017
    Ik heb genoten van jullie verhalen en de daarbij getoonde foto's! Veilige en goede vlucht naar huis.
  9. Saskia:
    9 april 2017
    Dank jullie wel voor het delen van jullie prachtige reis. Super leuk om mee te mogen genieten van jullie verhalen en mooie foto's. Groet, saskia