Aardschokjes: 5.6 op de schaal van Richter /Relaxdag

22 maart 2017 - Amed, Indonesië

De dag begon 'schokkend'. Iets na 7 uur, we waren net even wakker, trilde ons huisje en de deur 'klapperde' wat. Na een paar seconden nog een keer. Ik dacht meteen aan een aardbeving, maar AJ dacht dat ze in de buurt aan het heien of zo waren. Dus we draaiden ons nog een keer om en sliepen weer. Toen hoorden we dus later dat het wel degelijk aardschokken(of jes)  waren en dat het epicentrum' bij Sukawati lag. Hier hebben we notabene gisteren nog overnacht! Van de Nederlandse eigenaar van Kembali Beach hoorden we later dat dit wel een keer of 3 per jaar voorkomt en vrij 'gewoon' is, komt door de nog altijd 'actieve' vulkaan. Gelukkig was het vandaag weer droog, wel bewolkt maar dat is niet erg. Alleen is de zee voor hier ongewoon wild, met flinke golven, zo hebben we het hier nog nooit gezien. Dit heeft dus waarschijnlijk met die aardschokken te maken. Het leek de andere jaren meer op een meer. Jammergenoeg konden we daardoor niet snorkelen. Wie weet morgen. Toen maar lekker bij het zwembad gelegen, ook geen straf! Vooral omdat er nu van de 8 huisjes maar 2 bezet zijn, is het een soort privé onderkomen. We hebben hier de medewerkers blij gemaakt met voetbalshirtjes voor hun kinderen. Een aantal van hen kwamen ons nog persoonlijk bedanken met het shirt aan of deze als een schat vast te houden. Heel leuk om ze zo' extraatje te kunnen geven. Aart-Jan had nog een weerzien met een oud vrouwtje, ze heet Ibu en is 87 jaar. Elk jaar hebben we haar gezien, ze ruimt plastic flessen op van de straat en het strand. Hier krijgt ze geld voor, heel weinig, maar ze doet dus heel goed werk. Uiteraard gaf AJ haar wat geld zodat ze het de eerste paar dagen rustig aan kan doen. Verder heerlijk gegeten bij Bliss Café. Dat is de warung van een van de medewerkers zijn vrouw. AJ aan de inktvis en garnalen en ik aan de cap cay. Superlekker voor een habbekrats. En zo vers gemaakt. Ze hebben een soort van open keuken, door een groot glazen raam zie je wat ze doen. Als de bestelling doorkomt, beginnen ze met 3 personen te snijden, te wokken en grillen en in no time staat het op tafel. Echt genieten dus!

1. Greet:
    22 maart 2017
    Nou klinkt allemaal weer heerlijk hoor!! Echt genieten !
    Gelukkig viel de aardschok mee brrrr effe schrikken !
    Groetjes van mij
    P.s de Ka rijdt heerlijk ! Vandaag weer mee naar woerden gesjeesd !!
  2. Mady Kelder:
    22 maart 2017
    Gelukkig zijn jullie nu op een ander plek dan gisteren en weinig vd aardbeving gemerkt.
    Relaxen aan t zwembad is ook heerlijk.Kinderen met de shirts , leuk toch.
    Fijne dagen met hopelijk voor jullie de zon weer terug.Geniet ze❤
  3. Jannie:
    22 maart 2017
    wat heerlijk dat jullie weer zijn gaan slapen na die schok,leuk met dat oude vrouwtje om die weer te zien, en de kinderen met de voetbal shirts, wat zullen ze gelukkig zijn ,heel veel plezier verder met hopelijk de zon erbij, piet en jannie.
  4. Rachel:
    22 maart 2017
    Leuk dat jullie de Kids hebben blij gemaakt met voetbal t shirts.dat dragen ze daar vaak.en lekker eten daar
  5. Marie-José:
    23 maart 2017
    Wat klinkt dat allemaal toch weer prachtig.
    Fijn dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben. Ik geniet van je verhalen, Maja.
    Je kan inmiddels al wel een boek over Bali uitbrengen?
    Fijn Greet dat de auto zo goed bevalt. Hopelijk nog heel veel plezier ervan.
    Groetjes van ons, Theo en Marie-José
  6. Gerrit en Dinie:
    23 maart 2017
    Aartschokjes? Moet niet gekker worden daar op Bali.
    Veel plezier en meer verhalen.

Gerrit.