Op de scooter Nusa Lembongan en Nusa Ceningan verkennen

2 maart 2016 - Nusa Ceningan, Indonesië

De beste manier om de eilandjes hier te verkennen is per scooter. Hier bij het hotelletje verhuren ze ze, dus dat was makkelijk. Ik probeerde nog even of ik niet bij AJ achterop kon, want ik heb nog nooit scooter gereden, maar dat kon echt niet. Probeer het gewoon zei die jongen, het is niet moeilijk. Dat geloof ik ook wel, alleen die slechte wegen hier, vol met kuilen en gaten. Dus hup, op de scooter en het was geweldig! We crossten eerst hier op het eiland wat rond en de eerste stop was bij een mooi uitzicht over de baai. Hier hebben we even wat gegeten en gedronken, waarna ik erachter kwam dat ik mijn portemonnee in de kamer had laten liggen. AJ was echt blij met mij en ging terug. Wonder boven wonder was hij binnen een kwartier terug, ik denk dat vindt hij nooit, al die kronkelpaden lijken op elkaar, dus ik zal nooit meer iets negatiefs zeggen over zijn richtinggevoel. Daarna zijn we naar het zuiden gereden, het was een leuk tochtje, langs tempels, scholen en kleine kronkelpaden. In het zuiden  kun je via een houten brug naar het eiland Ceningan gaan. Nou die brug was een belevenis op zich. Heel erg hoog boven de zee en maar zo'n 1,5 meter breed. Je kan elkaar dus niet passeren en je moet dus goed naar de overkant kijken of er geen tegenligger is. Na wat moed verzameld te hebben, gas erop en gaan, niet teveel naar beneden kijken, want oei het was best hoog. En omdat de brug van hout is, was het een heel gerammel. Maar als je aan de overkant staat, is het ook wel kicken hoor!  Op dit eiland zijn veel (kleinschalige) zeewier kwekerijen je zag dan ook dat er op veel plekken op zeilen het zeewier gedroogd werd. Het was hier totaal niet toeristisch en de paadjes werden steeds slechter. Er stond een bordje met een pijl op een pad naar boven, met erop aangegeven 'uitzichtpunt' dus wij het pad volgen. Het was af en toe best stijl en modderig en vol met kuilen. Maar de beloning was groot: we kwamen bij een prachtig punt, hoog boven de zee, eigenlijk een soort van zeestraat, heel mooi. Met een lekker vers geperst fruitsapje hebben we van het mooie uitzicht genoten. Toen op naar het volgende uitzichtpunt, genaamd Twilight. Dit was niet zo heel erg ver en goed te vinden. Mooie rotsen en een klif in de zee. Na een paar foto's gemaakt te hebben, gingen we weer terug naar de gele houten brug. De tweede keer was het al minder eng en we gingen als een speer, nou ja bijna dan. Terug op Lembongan zijn we naar Dreambeach gereden. Nou het was inderdaad een droomstrandje. De zee was prachtig licht en donkerblauw en het zand mooi schoon en lichtgeel. Er was nog een ik denk Koreaans bruidspaar foto's aan het maken. Kosten nog moeite werden gespaard om vooral de sleep van de jurk goed op de foto's te zetten. Uiteindelijk waren ze beiden tot hun middel kletsnat, als we het gefilmd hadden, had het zo bij funniest home video's kunnen komen. Natuurlijk hebben we hier even heerlijk gezwommen en bij het restaurant met uitzicht op dit prachtige strandje wat gedronken. Toen terug naar het hotel, wat nog maar een klein stukje was en waar ik mijn hand niet meer voor omdraaide want de weg ernaartoe was redelijk en geasfalteerd. Achteraf blij dat ik zelf op de scooter gereden heb, want dat is echt veel leuker dan achterop te zitten!