Snorkelen Lipah Beach Amed

24 maart 2017 - Amed, Indonesië

Gisteren nog dagje geluierd op het complex(je) hier en nog visite gehad van Wayan, met familie. Wayan had begin van de week gezegd dat hij met Onky langs wilde komen, zodat hij hem hier snorkelen kon leren. En ja hoor gisteren een Appje dat ze kwamen. Ze hadden er een echt uitje van gemaakt. zijn vrouw Lina en andere zoon Gary waren ook van de partij. Maar Wayan en Onky wierpen eens een blik op de zee en vonden het veel te wild en te gevaarlijk om erin te gaan. Voor ons was het geen probleem, wij hadden s'morgens al gezwommen en gesnorkeld. Maar ze kunnen denk ik amper zwemmen en ze zijn in hun hart nogal bang voor de zee. Want er zijn nogal wat zeedemonen.... Toen stelden we voor naar een andere baai te gaan, ons was al verteld dat er daar wat minder golven zouden zijn, maar nee dat wilden ze niet. Toen zijn we maar met ze gaan lunchen. Dat vinden ze helemaal geweldig, dan bestellen ze het liefst iets wat ze thuis nooit eten, iets met brood en een pannenkoek. Het was heel gezellig. Oh ja, mocht er nog iemand Gary voor een paar maanden onderdak willen bieden, dan graag melden. Hij zou dolgraag een paar maanden bij een Nederlandse voetbalclub willen meetrainen. Als hij dat hier kan vertellen dan gaan er zo deuren van een profclub voor hem open. Hij voetbalt nu in het belofte team van Jong-Bali. In ruil kan hij allerlei klusjes doen. Helaas ging het ook gisteren weer rond 15.00 uur regenen. Dus maar lekker zitten lezen en scrabble gedaan. Gelukkig scheen vanmorgen de zon weer en hebben we ons bij Lipah Beach laten brengen. Hier hebben we leuk kunnen snorkelen en zowaar best wat mooie vissen kunnen zien. Zo waren er mooie gele grote maanvissen, een paar grote papagaaivissen, nemo-visjes en af en toe grote scholen vissen. Aart-Jan heeft nog een murene gezien en op de foto gezet, dat was zeker wel bijzonder. Maar voor het echte snorkelen gaan we morgen naar Gili-Meno. Maar zo eerst nog even een lekkere massage!

1. Greet:
    24 maart 2017
    Nou zo te horen heel gezellig daar !!
    Gelukkig toch nog kunnen snorkelen .
    Wayan en gezin ook weer blij met jullie .
    Hier verder alles oké Thijs hoopt vandaag zijn telefoon te krijgen hopelijk einde soap !!!
    Kleine CAS mist jullie hoor !!
    Xxxxxxxx
  2. Jannie:
    24 maart 2017
    wat leuk dat er toch nog gesnorkeld kon worden door jullie, en een rustige lunch is ook gezellig met Wayan en familie, veel plezier voor de komende tijd met zon en snorkelen,
    groeten Piet en Jannie
  3. Mady Kelder:
    24 maart 2017
    Wat is die onderwaterwereld toch prachtig.
    Overigens grote keuken waar die lekkere sate lillit wordt gemaakt.Van welke vis is dat?
    Morgen voor jullie nog meer moois in de onderwaterwereld.Veel plezier.
    Zie weer uit naar de prachtige foto's en de leuk geschreven verhalen.xxx
  4. Gerrit en Dinie:
    24 maart 2017
    Massage ? Lijkt mij een prettig gevoel voor lichaam en geest.
    Nee AJ ik ga het niet vragen!!
    Gerrit
  5. Rachel:
    24 maart 2017
    Mooi foto's hoor mooi helder water daar prachtig.morgen weer wat leuks op de programma. Ik ben benieuwd naar de mooie reis verhalen