Sidemen en kort bezoek school Sangkun Gunung

7 maart 2016 - Sidemen, Indonesië

Gisteren hebben we een heerlijk luierdagje hier bij het complex gehad. Dit is zo'n geweldig hotel. Het ligt midden in de rijstvelden, waardoor het is alsof je op de set van de Conimex reclame bent. De kamer heeft een enorm overkapt terras van wel 5x5 meter waar lekkere relax stoeltjes staan en een heerlijke loungebank. De kamer ligt op de 1e verdieping waardoor je vanaf het terras een geweldig uitzicht hebt. Je kan heel ver kijken, overal is het groen met mooie bomen en palmen. Je wordt hier vanzelf helemaal Zen. Oh ja en vanwege de ligging in de rijstvelden wordt je zodra het schemerig wordt, getrakteerd op een heel kwaakconcert van alle kikkers. Verder zie je hier regelmatig salamanders en de meest mooie grote vlinders. Ook de gekko laat zich regelmatig horen. Een toplocatie dus! Vanmorgen zijn we nog even met Wayan naar de school geweest die we ook steunen. Hier wilden we schoolboeken geven maar ook boeken zodat er een kleine bibiotheek ingericht kan worden. Zodat de kinderen van hier ook leuke of leerzame boeken thuis kunnen lezen.  Het schoolhoofd liet ons vol trots de ruimte zien waar ze een bibliotheek gaan maken. Ze hebben al heel veel boeken met ons toegezegde sponsorgeld aangekocht. Dat mag en kan van de Balinese overheid trouwens niet zomaar. De school bibliotheek boeken moeten door de overheid goedgekeurd worden en hebben allemaal voorin een stempel waarop dat staat. En ze mogen niet zomaar bij een boekenwinkel gekocht worden, nee dat moet bij een soort van goedgekeurde overheidswinkel. Daarna gingen we even een rondje langs de klassen. Alle kinderen kregen weer een tekening gemaakt door een van de Wilgenhoekleerlingen. Ook hier vonden ze dit weer erg leuk. Een meisje kwam wel even vragen of er nog meer tekeningen waren, voor de kinderen die er nu niet waren maar in de middag les hebben, erg lief van haar! En ja er waren er nog, ook weer gerustgesteld. Wij kregen ook nog 2 hele mooie tekeningen mee voor de Wilgenhoek, met vlinders erop, gemaakt door de 2 creatiefste leerlingen. Aan een klasje met allemaal 8 jarige jongens hebben we de LEGO pakketjes gegeven waarmee ze een Plus-winkeltje kunnen bouwen. Ze waren er zoooo blij mee, vooral die kleine poppetjes vielen in de smaak. Hierna namen we afscheid met de belofte vrijdag terug te komen want dan krijgen ze ook hier allemaal een serie nieuwe schoolboeken en schoenen. We gingen weer terug naar Sidemen. Onderweg zagen we nog dat er ergens bij een dorpje een groot varken gedood was en deze hadden ze met de poten bijeen aan een grote stok gebonden, ze vervoerden hem om te gaan slachten. Erg luguber, ik wilde het niet zien. Morgen en overmorgen zijn hier feestdagen, hierover morgen meer en dit hoort dan bij de voorbereidingen.

1. Irma:
    7 maart 2016
    Heerlijk om met jullie mee te reizen
    Het weer:is dat geen spelbreker! Want jullie zijn dit jaar best vroeg in het jaar
  2. Rachel:
    7 maart 2016
    Fantastische dat jullie de kinderen zo blij kunnen maken. En trouwens een hele mooie omgeving om te slapen tussen de rijstvelden. Hier in Holland schijnt ook de zo'n .
  3. Maja 't Lam-Kelder:
    7 maart 2016
    Het weer valt inderdaad soms een beetje tegen Irma. Meeste regen hebben we op Java gehad. Meestal zijn de ochtenden droog en zonnig en begint het smiddags te betrekken en gaat het regenen. Meeste regen hebben we in Malang gehad. Hier op Bali is alles beter, zelfs het weer, haha. Maar een volgende keer zullen we niet meer zo vroeg gaan, want regen daar kom je niet helemaal voor naar hier!
  4. Irma:
    7 maart 2016
    dank je wel voo rhet reageren
  5. Mady Kelder:
    7 maart 2016
    Wat een geweldig verhaal alweer.Zo maken we toch wat mee van t land.Hoe prachtig en mooi het wel is.Bedankt alweer en tot de volgende keer.
    Groetjes Mady