Naar Amed via nieuwe route

21 maart 2017 - Leerdam, Nederland

Vanmorgen om 9 uur weer vertrokken om naar Amed, aan de Oostkust te gaan. Wayan had bedacht dat we via een andere route moesten gaan, die we nog niet eerder gereden hebben. Dat bleek een goed idee, al snel verlieten we de doorgaande drukke verkeersweg en reden we door allerlei dorpjes waar je het leven van alledag kan zien. Erg leuk was dat we ook nog een kleine optocht zagen lopen, op weg naar een tempel ceremonie. Zoals gebruikelijk, iedereen keurig gekleed, dames in sarong en kabaya. Bijzonder was volgens Wayan dat hier de dames de muziek instrumenten bespeelden. Ja,ja de emancipatie rukt hier ook op. Verder door prachtige rijstvelden gekomen en af en toe door jungle achtige natuur, met enorme bamboebomen en palmen. En alles in '50 tinten groen'....echt schitterend. We hebben een stop voor de lunch gemaakt bij een restaurant met een geweldig mooi uitzicht. Hier zie je ook weer dat het echt laag seizoen is, we waren de enige klanten! Wayan bestelt altijd een 'club sandwich' omdat ze thuis nooit brood en friet eten en al die nasi en bami eet hij elke dag. Het was heel aandoenlijk, hij kreeg 4 van die prikkers met brood/kip/spek/sla en friet. Hij at er 1 op en zei "dit is veel te veel voor mij. Ik wil het restant graag meenemen voor mijn jongens, die vinden dit ook heerlijk". En ja hoor, de 3 broodjes werden keurig in een doos verpakt. Dus die mag vanavond thuiskomen!  Na nog een paar stops om even van het uitzicht te genieten en voor wat mooie foto's, waren we rond 4 uur bij ons onderkomen voor de komende 4 nachten: Kembali Beach. We hadden onderweg het laatste uur al een paar flinke buien gehad en toen begon het ineens heel hard te regenen. Gelukkig wachtte de portier ons op met paraplu's. Het is inmiddels minder gaan regenen maar het is nog steeds niet droog. Tja toch nog een staartje van de regentijd. Meteen bij aankomst maar een massage geregeld om onszelf te troosten. Dat is zo lekker, voor 60.000 roepie, € 4,20 zijn ze een uur bezig. Zo daar knap je van op! Toen een lekkere maaltijd laten bezorgen van een warung uit de buurt en we zijn weer helemaal opgeknapt! Nou maar hopen dat morgen de zon weer schijnt!

1. Greet:
    21 maart 2017
    Oei regen daar zijn we niet voor gekomen !!! Maar hopelijk weer snel het zonnetje !
    Mooie foto's alweer en ik snap wel dat wajan de broodjes niet op kon wat een bord vol zeg maar zag er wel erg lekker uit
    Nou lekker relaxen maar !! Xxxxxxxx
  2. Rachel:
    21 maart 2017
    Leuk langs die dorpjes dan zie je ook hoe de mensen leven. Lekker genieten daar..
  3. Mady Kelder:
    21 maart 2017
    Wayan met een clubsandwich voor een heel weeshuis.De doggybag doet goeie dienst voor zijn gezin.Groot gelijk, dan hebben ze thuis ook eens wat anders.Alweer prachtige foto's en morgen t zonnetje weer.❤
  4. Lisa, Steven en Cas:
    21 maart 2017
    Mooi verhaal weer! Te leuk door de dorpjes heen.... het echt Bali zo. Het verhaal is ook aan opa Koos voorgelezen:) tot horens xxxxxxxxxxjes
  5. Wil van der Griend:
    22 maart 2017
    Wat kun je toch heerlijk schrijven: '50 tinten groen'..., ik lees liever jouw blog dan dat boek in die grijze kleur.... (de film was in ieder geval niks aan, niks nieuws geleerd ;-) )
    Hopelijk stopt het snel met regenen en anders neem je gewoon een massage voor 600.000 roepie, je wilt niet weten wat je dan overkomt....
  6. Jolande:
    22 maart 2017
    Jammer dat het een beetje ver reizen is voor een massage