Naar Ubud

3 maart 2016 - Ubud, Indonesië

Onze 3 daagse eiland trip zit er weer op. We vonden het heel leuk hierheen te gaan. Je hebt er een echt eiland sfeertje, beetje zoals op de Gili's maar dan veel en veel rustiger, maar dat zal zeker met het laagseizoen te maken hebben. Vanmorgen zijn we weer terug met de speedboat naar Sanur gegaan. We zaten nu lekker buiten op het achterdek, dat beviel veel beter. Het waren nu wel wat hogere golven dan op de heenreis, af en toe leek het wel of de boot muren van water opgooide. In een  half uur ben je alweer in Sanur. Hier stond Wayan ons al op te wachten om ons naar Ubud te brengen. Het was even zoeken naar ons onderkomen, het heet ook niet voor niets Desak Putu Putera HIDDEN. De kamer is prima en de ligging ook, dicht bij de stad. Maar er is geen restaurant, je krijgt je ontbijt op je terrasje geserveerd en drankjes staan in je koelkastje. Mwah dat is dus minder, niks zo gezellig als even een drankje te doen in het hotelbarretje. Maar goed, het is maar voor 2 nachten. Vanmiddag zijn we Ubud ingegaan. We zijn naar een mooie tempel gegaan die midden in een lotusbloemenvijver ligt. Helaas waren er net weinig of geen bloemen, je kan ook niet alles hebben. Gelijk aan deze vijver ligt het Lotus café waar we met het mooie uitzicht op de tempel lekker van koffie met een appel crumble taartje hebben zitten genieten. Daarna hebben we even lekker door de stad en over de markt geslenterd, we herkenden veel dingen nog. Natuurlijk zijn we ook even door Monkey Forrest gewandeld. Dat is altijd leuk en het heeft zo'n apart sfeertje, je waant je echt in het tropisch regenwoud. Dit keer hadden we geen last van de apen want ze werden net gevoerd, waardoor ze alleen daar maar aandacht voor hadden en wij ze rustig konden bekijken. Het blijven fascinerende beesten, razendvlug vliegen ze door de bomen. Het viel ons op dat er erg veel baby aapjes waren, zeker een baby boom geweest hier. Toen hebben we een lekkere massage genomen, waarom niet, voor die 70.000 roepie (ca. € 4,50) hoef je t niet te laten.... Omdat we erg afgedwaald waren hebben we ons met de taxi terug naar het hotelletje laten brengen. Hier hebben we even wat spullen afgegooid en toen zijn we meteen weer terug naar de straat gelopen. Hier hebben we bij een leuk restaurantje (White-Yellow genaamd) waar ze alleen met verse en natuurlijke produkten koken, heerlijk gegeten. Zo nu lekker uitbuiken en morgen weer op pad.

1. Mady Kelder:
    3 maart 2016
    Good old Wayan weer in beeld.Fijne tijd in Ubud.Alweer een prachtig verhaal.
    Die Maja kan me toch schrijven.
  2. Dinie:
    3 maart 2016
    Om jaloers op te worden. Geniet maar lekker.
    Gerrit en Dinie
  3. Greet:
    3 maart 2016
    Oh weer een mooi verhaal !! Het ziet er allemaal fantastisch uit mooie foto's zo reizen we echt een beetje mee !
    Liefs van mij xxxxxxx
  4. Jannie:
    3 maart 2016
    hallo Maja en AJ, wat een mooie foto's hebben we weer gekregen ,jullie weten wel wat wij mooi vinden, de natuur ,cultuur, en alles wat er bij hoort, dank je wel voor al die informatie, heel veel groeten van Piet en Jannie.
  5. Maja 't Lam-Kelder:
    4 maart 2016
    Ik heb nu door hoe wij kunnen reageren haha werd tijd. Fijn dat jullie dit reisblog leuk vinden! Voor ons is het een leuke manier om ons thuis front op de hoogte te houden en dan kunnen we later terug lezen waar en wat we ook alweer allemaal gezien en gedaan hebben. Tot het volgende verhaal!