Aankomst Jakarta en door naar Yogyakarta

22 februari 2016 - Jogjakarta, Indonesië

Yes, we zijn er! De vlucht naar Jakarta is goed en best snel gegaan. Ik zat alleen naast een 70-jarige Schot die nu in Maleisie woont en die maar aan het kletsen bleef. Ik weet alles van hem, zijn beroep (projectleider bij oliemaatschappij) zijn 3 huwelijken, zijn 4 kinderen en 5 achterkleinkinderen. Hij bleef maar gaan, wilde zelfs weten wat ik er nou van vond dat de Britten uit de EU willen stappen, hee eh ik heb vakantie hoor.... Maar hij stelde een vraag en gaf meestal meteen zelf het antwoord, of als ik iets vertelde nam hij het meteen helemaal over, haha. Toen hij uitstapte bedankte hij me voor het fijne gezelschap, want hij trof het heel vaak dat mensen niet wilden praten..... Gelukkig heb ik ook aardig wat uurtjes kunnen slapen, AJ alleen niet, maar dat heeft hij afgelopen nacht weer ingehaald. Bij aankomst op Jakarta was t even zoeken naar de Ibis-shuttle maar ook dat is weer goed gekomen. Zoals we al verwacht hadden, is Java heel anders dan Bali. Het geloof is hier Islamitisch dus zijn er veel vrouwen met hoofddoek en soms gesluierd. Omdat Jakarta niet veel toeristisch te bieden heeft, hebben we er alleen overnacht en ik denk dat dat een goede beslissing is geweest want sjonge, wat een enorme drukte daar. Er schijnen 26 miljoen mensen hutje mutje op elkaar te leven en dat hoeven we niet te zien. Op de hoofdweg staat eigenlijk altijd file. Vanmorgen dus na een lekker ontbijtje op naar het vliegveld om met Air Asia naar Yogyakarta te vliegen. Dit is ook best een grote stad maar minder hectisch en vanuit hier willen we naar de grootste trekpleisters van Java, de Borobudur en de Prembanan.

De vlucht ging efficiënt en was prima geregeld, bijzonder was dat als je het vliegtuig binnenkomt er vanuit de zijkanten bij de bagage luiken een soort frisse stoomwolken gemaakt worden. Dit schijnt gedaan te worden om de boel te desinfecteren en het rook ook nog eens lekker fris. Ook toen we landden, begon de boel meteen weer te stomen. Misschien een ideetje voor de KLM? Bij aankomst stond de chauffeur van ons hotel Rumah Merta ons al keurig met een bordje met AJ zijn naam erop te wachten. Hij bracht ons in een half uur naar ons hotel waar we heel gastvrij welkom geheten werden met koffie met een loempia, leuk toch? Er verblijven hier max. 22 mensen, dus lekker kleinschalig, zoals wij het graag zien, met een lach en een praatje en oprecht geinteresseerd personeel. Na een lekkere duik in het zwembadje zijn we nog even naar het centrum gegaan, naar de Malioboro street. Een heel drukke en toerischtische straat met aan de ene kant allemaal overdekte kraampjes en aan de andere kant winkels met meestal hetzelfde spul. Leuk, maar erg veel van hetzelfde en als je 10 gezien hebt heb je ze allemaal gezien. Bij terugkomst hebben we nog een Javaanse massage genomen. Dat gaat er best stevig aan toe, drukpunten massage gecombineerd met gewone massage, was heerlijk!

Vanavond heerlijk gegeten bij het hotel en lekker  slapen want morgen al om 06.00 uur opstaan voor de tocht naar de Borobudur

1. Mady Kelder:
    22 februari 2016
    Die gasten vinden een dolletje wel leuk, net als wij haha.
    Alweer een mooi verhaal. En had die Schot geen rok aan??
    Bedankt alweer en veel plezier bij de Borobudur.
    Liefs Mady
  2. Rachel:
    22 februari 2016
    Borobudur is echt heel mooi om naar te kijken .ben ik ook geweest. Helemaal naar boven geklommen. .veel plezier morgen
  3. Astrid:
    22 februari 2016
    Fijn dat de beide vluchten goed zijn gegaan. Wens jullie een hele fijne tijd en ben zeer benieuwd naar het project met de kinderen
  4. Greet:
    23 februari 2016
    Nou best al heel wat meegemaakt !! Dat heb jij weer zo'n schotje naast je .
    Leuk alles te lezen wat jullie beleven !!
    Vroeg uit de veren morgen maar het zal het waard zijn !
    Tot horens en we zien jullie weer op de mooie foto s
  5. Sonja en Bert:
    23 februari 2016
    Superleuk om te lezen en mee te kijken!
    Veel plezier!
  6. Irma:
    23 februari 2016
    Ik ben ook vriendin met sylvia
  7. Anja en Roel:
    23 februari 2016
    Wat een belevingen! Ik moest alle verhalen achter elkaar lezen, was er nl. nog niet toegekomen maar des te leuker. Mooi om jullie belevenissen te lezen! Zag ik nou die hagedis alweer op de foto Geniet lekker verder en gelukkig hebben jullie nu de treinkaartjes voor de juiste datum, wat een gedoe! NJOY